Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Hjemme igen

Hjemturen gik som forventet, vi fik bue og pile pakket i de store rygsække, buen stak godt nok ud, men der blev viklet div. poser om efterfulgt af gaffatape, det hele holdt til transporten.

Status: Turen har været den dyreste vi indtil nu har været på, med fly/billeje og lommepenge ja alt incl. har den kostet godt kr. 117000, hvilket jo i princippet er ok, vi var 2 voksne + 2 børn afsted i 6 uger og mange bruger fx 40-60000 kr. på sommerferie i 2-3 uger, hvilket vi så ikke gør, vi har fået en masse oplevelser og disse kan jo ikke gøres op i penge og det har i hvert fald været pengene værd.

Næste mål bliver formentlig Sri Lanka, så det bliver væsentlig billigere end denne gang.

Jeg er gået i gang med at katagorisere billeder og uploade disse til flickr, men der går nok lige 14 dage inden det færdigt og der bliver lavet link til disse her på sitet.

Dag 0 – snart er vi klar til afgang

Efter en veloverstået konfirmation hos niece Annette er vi alle kommet hjem igen, Eline og Alexander er her også, nu er alle gået til ro undtagen mig, jeg er for anspændt, det er ikke udsædvanligt at jeg ikke får sovet op til at vi skal afsted.
Tankerne flyver tilbage til nogle af de andre ture vi har været på, har jeg mon fået pakket alt det ned som jeg har ansvaret for (det tekniske) ungerne er store nu, de har fået 40L rygsække, vi har snorkeludstyr med, det fylder en del, så det er rart at de selv kan bære lidt.
Vi kører mod København (Kastrup) kl. 0230 så er vi i god tid, flyet mod London flyver først kl. 0750, men vi skal kunne håndtere en punktering uden at misse flyet.
Eline og Alexander skal flytte i lejlighed så det er fint at de har bilen, det gør det hele lidt lettere for dem, Eline bliver tilbage i huset og Alexander kører med os til København og tager så bilen hjem.
Jeg har fedtet lidt med billeder fra de sidste ture og mangler nu at få samlet dagbøgerne i noget pdf format således at man kan læse dem alle i en sammenhæng.
Jeg er vildt spændt, vi skal igen betræde et for os ukendt terræn, vi har læst (nok mest Hanne) om både Nicaragua og Honduras, men har ikke lagt egentlige planer ud over et par overnatninger samt afhentning i lufthavnen, herefter går turen mod Honduras, hvor vi tager sigte mod den caribiske bugt, her ligger der et par øer, hvorfra man kan snorkle, efter sigende skulle verdens 2. største koralrev befinde sig her, der er mulighed for at se hvalhajer mv., men vi må se, hvad det bringer.
Alle de “store” rygsække er pakket i bilen, 2 notebooks er pakket ned, div. kabler, hermafrodit omformerstik etc. gaffatape og strips, jeg har husket IKKE at pakke lommeknive i håndbagagen.
Nu ligger boardingcards mv. klar i mavebæltetaskerne og venter kun på at blive brugt, vi har været inde og vælge sæder. mod London kan vi ikke sidde 4 ved siden af hinanden, så her har vi 2 vinduespladser til ungerne, bag vingerne således at det skulle være muligt at se ned, mod Miami har vi valgt 4 midterpladser ca. midt i flyet, vi har ikke kunnet booke fra Miami mod Managua, men det betyder mindre, da turen her ikke er så lang.

Jeg har bestilt DSB Orange billetter til d. 16. juni så må vi håbe at flightplanen holder, da de jo kun gælder til én afgang, men til kr. 350 for 2 voksne og 2 børn var det for fristende ikke at købe, bliver vi forsinket er det jo bare ærgeligt…
Det var alt for nu, indtil nu har alt været som det skal være.

Så er vi ved at være klar…..men granater i Bangkok…spændende – næppe

Godt nok har jeg været i “trøjen” i 13 år, men det er ved at være lidt lang tid siden, polstringen består ikke længere af en fragvest men lidt rester fra den gode mad, har sat sig på sidebenene.

Jeg eller rettere vi tør ikke rigtig byde vores unger noget vi ikke selv kan stå inde for, så granaterne lige op til det område, hvor vi havde planlagt de første 2 overnatninger har gjort udslaget, vi skal bo et andet sted.

Vi har endnu ikke bestemt os for om vi skal blive i Bangkok eller vi skal finde et fly og flyve videre mod Phnom Penh med det samme, det bliver en merudgift på ca. kr. 3500, så vi bestemmer os ikke før vi kommer til Bangkok, planen var jo at køre med bus til Aranya Prathet aka Aran og så krydse grænsen og tage en taxi fra Poipet til Siem Reap.
Ordinær bus (læs uden aircon og godt brugt) koster 112 Bath pr. person, luksusbus m/aircon koster 200 Bath pr. person, en tuktuk fra Aran til grænsen koster ca. 50 Bath, så alt i alt for at komme til Cambodias grænse ville det blive ca. 500 eller 850 Bath, hvilket bliver ca. 90 eller 140 kr. Turen til Siem Reap vil koste ca. 40$, hvilket er ca. 225 kr.
Så valget mellem et fly fra BKK til PP kontra en bus BKK til Aran er nemt med fly ca. kr. 4000 med bus/taxi/æsel etc. ca. kr. 370.
Nå, men en overnatning i BKK koster jo også, så en prisdiff. på ca. 3500, destinationen med fly vil blive Phnom Penh, da det vil passe bedre med den måde vi har valgt at komme rundt på og ikke mindst pga. returruten som bliver med bus, så fremt der er fredeligt i Bangkok når vi returnerer efter ca. 30 dage.

Så jeg tror måske at det ender med at vi ikke vælger den “jyske” løsning, som måske er billigst men også vil give unødig meget rejsetid sidenhen i Cambodia.

Har netop afhentet $ så vi kan klare os lidt uden ATM i mange dage.

Dag48. Hjem kære hjem…

Dag 48, d. 10 august.

Så blev det endelig dagen, hvor vi skal rejse hjemefter, morgenmaden var ok uden at være prangende.

Vi tog en taxi ind til centrum, fik set San Francisco kirken med katakomber.

Fandt Chinatown og fik spist kinesisk, vi fik resterne af maden med i en doggybag og gav det til en tiggende ældre kvinde.

Kom tllbage til hotellet, blev hentet at chaufføren fra i går, han ville have 15 US$ for turen i dag, gad ikke parlementere, vi havde pakket bilen op.

Skulle for gud ved, hvilken gang igennem tjek ind og div. sikkerhedstjek i en lufthavn, det g tager tid, ialt ca. 2 timer.

Vi er her heldigvis i god tid så vi når flyet til tiden.

Turen til Holland tager 13 timer, i Amsterdam har vi ca. 2 timers ventetid, da vi så endelig skal videre mod Hamborg får vi i bussen ude ved flyet at vide at det er blevet ”grounded” pga. en ødelagt toiletdør.

Det tager yderligere ½ time inden vi kan stige ombord i et andet fly, det oprindelige var tanket og loadet med bagage, mad osv. så ½ time for omlæsning er da hurtigt, det er selvfølgelig fordi der kun er tale om et lille fly, 50 personer at det går så hurtigt.

Flyveturen til Hamborg tager ca. 1 time, så vi ankommer omkring kl. 1900, efter bagageudlevering mv. tager jeg bussen ud til P8 parkeringspladsen til vores bil, det er spændende om den vil starte efter 7 ugers stilstand, det vil den selvfølgelig, jeg skal nu blot betale p-afgift, damn…  jeg kan ikke finde den billet vi fik da vi parkerede, jeg er sikker på at vi efterlod den i bilen, så den ikke skulle blive væk.

Jeg ringer til Hanne og orienterer og hører om hun evt. skulle have fået parkeringsbilletten i sin bæltepung, mens jeg taler med hende finder jeg billetten i bunden af bilen, jeg får betalt og kører hen .

Jeg kører forbi terminalen, men kan ikke se dem, 2. gang jeg kommer forbi ringer jeg, 3. vælger jeg at tage stueetagen, hvor busserne kører ind og samler op, jeg ser Hanne, ruller vinduet ned og beder dem gå op oven på, jeg kører rundt igen, de er der ikke, jeg ringer til Eline, hun tager ikke tlf., jeg forsøger senere og får fat på hende, Hanne har ikke forstået min besked, jeg får forklaret at de skal gå op på 1. Sal, for at gå ud der.

Vi får læsset bilen op og kører mod grænsen, vi aftaler at handle ved grænsen, her går det lidt galt og vi kommer ud på en lille omvej, jeg kører tilbage mod Padborg og vi får handlet, Hanne er træt og synes at det er åndsvagt, jeg synes det ligeså åndsvagt ikke at få handlet nogle af de ting vi går og bruger derhjemme når vi alligevel er forbi, det har kun taget ½-1 time ekstra, vi ankommer sent til Vejen og får pakket ud, Hanne får ringet til sine forældre, vi har aftalt at de og Hannes søster med familie kommer og spiser dagen efter.

Vores hjem er indhyllet i spindelvæv rigtig mange steder, det er tydeligt at der ikke har været aktivitet her i 7 uger.

Min lillebror har leveret Hanne’s mc., han har været så venlig at låne mig en styrthjelm, jeg skal køre på den på arbejde i morgen, det bliver helt dejligt at prøvet at køre lidt mc. igen, har stort set aldrig kørt siden jeg i sin tid tog kortet.

Vi går sent i seng, Hanne har fri i morgen, det samme har Eline, jeg og ungerne skal skole og på job, vi tager rugbrød og pålæg op af fryseren, så vi kan få smurt madpakker i morgen, i fryseren ligger også minutrundstykker som vi skal have til morgenmad i morgen.

Det er dejligt at være hjemme igen, men jeg glæder mig allerede ved tanken om den næste tur som skal foregå på mc., jeg er spændt på, hvilke mc’er vi får købt til formålet, men jeg tror det ender med nogle ældre Honda TransAlp’s fra Tyskland, da det passer bedst til vores økonomi.