Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

SF og Alcatraz

Kære Eline
Nu ses vi i over morgen;O)
Vi fik set Golden Gate bridge i går, om end det var både vådt og mørkt da jeg tog billederne og vi kørte over broen, for det ville Josefine så gerne.
Efter morgenmaden kører vi hen og afleverer bil og går de godt 4 km ned til Pier 33 ved havnen, hvor vi skal med båden. Vi kommer i god tid og får afleveret vores billetter, så der bliver lige tid til at shoppe en smule inden afgang. Godt vi har bestilt billetterne på forhånd, for ellers kunne man først komme af sted lørdag, alle ture er udsolgt ind til da, selv om der afgår skibe hver halve time.
Båden er stor og sejlturen kort ud til ”The Rock” som øen bliver kaldt. Da vi kommer ud på øen, som både har huset fængslet, men også personalet der arbejdede der, starter vi med at gå til hovedbygningen, hvor der netop i dag er et foredrag. Det handler om Al Capone der har været fængslet på Alcatraz og afholdes af forfatteren til en bog der er skrevet om netop ham. Foredraget finder sted i den gamle spisesal, hvor malingen er godt afskallet på væggene og cementgulvet, som vi sætter os på, godt slidt. Jeg syntes foredragsholderen er noget tør, men Sofus sidder pivstille og refererer nærmest handlingen i foredraget bagefter, han er godt nok god til at få det hele med. Efter foredraget tager vi en selfguided tur med sådan en audioting. Man starter ved ”start” og bliver så vist rundt i alle dele af fængslet, mens man får de forskellige historier om de kendte flugtforsøg, flugte og dagligdagen i fængslet. Det er virkeligt godt, børnene forstår alt og piler rundt når de får at vide de skal gå til højre eller venstre, eller stille sig foran et billede på væggen eller en celle med et bestemt nr. Virkeligt godt besøg og vejret er endda med os i dag, solen skinner mellem skyerne og det er et par grader varmere end det har været de andre dage.
Vi sejler tilbage til fastlandet og går ned til ”Fishermans Wharf”, som er en del af havnemiljøet, som er et ”must see”. Der er et akvarium man kan besøge (det vælger vi nu ikke, vi har jo været i sea world) og ifm. det er der lige som lavet en slags udendørs butikscenter, hvor butikker, restauranter og is huse ligger tæt og i to etager. Her fra kan man også se de mange søløver der holder til her ved Pier 39 og i dag er her endda en gøgler der laver et sjovt show for børn. Efter lidt snak frem og tilbage køber vi frozen yougurt og ”snakken frem og tilbage” skyldtes prisen på is netop her, det fuldstændigt vanvittigt hvad de vil være bekendt at skrue priserne op til, bare fordi alle turister kommer her forbi. Far syntes nu det er noget pjat og vi køber altså is ;O)
Så går vi tilbage langs havnen og drejer op af en stejl trappe som fører os op til det tårn vi ville se i går, men som var lukket. Det mest specielle ved tårnet, er faktisk turen op af trapperne og dem fandt vi ikke i går, men der er frodige haver op langs trapperne, med fugle fløjt og bistader og det er jo specielt i en storby. Da vi ser hvad det koster at komme op i tårnet, er alle enige om det ikke er prisen værd, så vi går ned af bakken igen, mod den kinesiske bydel hvor SOFUS har spurgt om vi ikke nok kan gå hen, han vil så gerne kigge på billigt kinesisk pjank og pjat. ;O) På vejen bliver far klippet for 10 usd ved en kinesisk frisør med masser af alt muligt pynt, der står i hele salonen. Da Sofus er færdig med det kinesiske, leger ungerne lidt i en lille kinesisk park og jeg får lov at kigge lidt i de bedre butikker omkring Union Square. Vi spiser på den indiske igen i dag og far må spise sin Chicken Tikka Masala alene, selv om der havde været rigeligt til dig også ;O)
Nu vil vi se, om vi kan få pakket det hele ned, indianer buen fra Four corners bekymrer os lidt…… Den er for lang til rygsækkene ;O) Hmmmmmmm….
Kærlig hilsen mor

Der er lukket for kommentarer.