Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Dag 46. Museumsbesøg og indkøb af ”drengerøvs” t-shirt….

Dag 46, d. 08. august.
Nu er vores Sydamerika tur snart forbi, det er vores næstsidste dag I La Paz, vi går ned til morgenmaden, der er ny værtinde, der mangler bade varmt vand osv. og hun virker til at være ligeglad, der er overskyet og vi vælger at gå på de museer som var lukket forleden, vi drager alle af efter morgenmaden, det skal lige siges at vi sad og så en del af OL åbningsceremonien fra Beijing, jeg forsøgte om jeg kunne finde et sted, der sælger chokopulver til den varme mælk, men trods det at jeg var afsted både før kl. 0800 og efter kl. 0800, fandt jeg ikkenogle steder, der var åbne, så vi måtte nøjes med te til morgenmaden.
Vi drager af mod museerne,de er åbne i dag, her er udstillet figurer osv. fra inkatiden og fra spaniolernes tid.
De 3 af museerne ligger i bygninger med små krummelurer og er bundet sammen vha. gangarealer, de sidste museum er Murillos hus der foregår stadig restaureringsarbejde på nogle af møblerne mv., mens vi er der, det er ikke så spændende som musikmuseet vi var på inden vores tur til Uyni, så det går forholdsvis hurtigt at gå gennem de 4 museer, i det 3. Museum er der en udstilling, der omfatter inkasmykker i guld og her er store bankboksdøre som lukker museet af uden for lukketid.
Mens vi er der, er der en flok skolebørn på besøg, de støjer en del, det betyder at vi ikke behøver gå at tysse på vores unger.
Bagefter går vi mod Murillos Plaza for at fodre duer med det brød vi har til overs fra i går, det regner lidt og pludselig synes Hanne at det skal gå stærkt med at komme hjem til hotellet, jeg tror det er fordi hendes jakke ikke er vandtæt, jeg har selv kun en langærmet skiundertrøje, en t-shirt og en kortærmet skjorte på og synes ikke det regner så meget at jeg bliver rigtig våd, men pyt lad os bare kommehjem, tæt på hotellet får Eline til opgaver at tager ungerne med på værelset, Hanne går i en retning for at handle ind til frokosten og jeg i enanden, på vejen tilbage får jeg lige udskrevet e-billetter til flyveturen i morgen, samt indrejseformular mv., så kan vi have det hele klar og behøver ikke udfylde noget i flyveren.
Hen på eftermiddagen går Hanne, Josse og jeg en ordentlig tur, vi kigger samtidig efter en restaurant som skulle ligge i 20. De Octubre 2041 jf. ”Turen går til Peru og Bolivia 2007”, vi kan se at der har ligget et flybureau, men det er lukket, det kommer en lokal dame og siger at det er flyttet, jeg spørger om der har ligget en restaurant her, det kender hun ikke noget til, jeg bliver usikker på om jeg har husket forkert, så mens Hanne og Josse går ind i en lille legetøjsbutik, går jeg længere ned af vejen for at set om den skulle ligge der, det gør den ikke, jeg iler tilbage, de står allerede og venter udenfor, butikken var lille og de kunne ikke få megen tid til at gå der, vi bliver enige om at spise på den indiske igen i aften, vi kender kvaliteten af maden og ved at vi ikke bliver skuffede.
Vi går hjem og henter de andre og går mod den indiske, her får vi bestilt mad og jeg får bestilt en ”drengerøvs” t-shirt hvorpå der står; ”I survived the world’s most dangerous vindaloo”, jeg har jo overlevet den, så det er jo sandt.
Bagefter går vi hjem og pakker, vi kan få det hele til at være i de tasker vi har så det er fint.
Ungerne ser BBC’s ”The Planet Earth” eller i hvertfald en del af den, den er jo i 11 afsnit, så da Eline og Hanne har været i bad, er det deres tur og kiggeriet og slikspiseriet er slut.
Vi gør klar til natten, da vi jo skal mod lufthavnen umiddelbart efter vores morgenmad i morgen.

Der er lukket for kommentarer.