Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Dag48. Hjem kære hjem…

Dag 48, d. 10 august.

Så blev det endelig dagen, hvor vi skal rejse hjemefter, morgenmaden var ok uden at være prangende.

Vi tog en taxi ind til centrum, fik set San Francisco kirken med katakomber.

Fandt Chinatown og fik spist kinesisk, vi fik resterne af maden med i en doggybag og gav det til en tiggende ældre kvinde.

Kom tllbage til hotellet, blev hentet at chaufføren fra i går, han ville have 15 US$ for turen i dag, gad ikke parlementere, vi havde pakket bilen op.

Skulle for gud ved, hvilken gang igennem tjek ind og div. sikkerhedstjek i en lufthavn, det g tager tid, ialt ca. 2 timer.

Vi er her heldigvis i god tid så vi når flyet til tiden.

Turen til Holland tager 13 timer, i Amsterdam har vi ca. 2 timers ventetid, da vi så endelig skal videre mod Hamborg får vi i bussen ude ved flyet at vide at det er blevet ”grounded” pga. en ødelagt toiletdør.

Det tager yderligere ½ time inden vi kan stige ombord i et andet fly, det oprindelige var tanket og loadet med bagage, mad osv. så ½ time for omlæsning er da hurtigt, det er selvfølgelig fordi der kun er tale om et lille fly, 50 personer at det går så hurtigt.

Flyveturen til Hamborg tager ca. 1 time, så vi ankommer omkring kl. 1900, efter bagageudlevering mv. tager jeg bussen ud til P8 parkeringspladsen til vores bil, det er spændende om den vil starte efter 7 ugers stilstand, det vil den selvfølgelig, jeg skal nu blot betale p-afgift, damn…  jeg kan ikke finde den billet vi fik da vi parkerede, jeg er sikker på at vi efterlod den i bilen, så den ikke skulle blive væk.

Jeg ringer til Hanne og orienterer og hører om hun evt. skulle have fået parkeringsbilletten i sin bæltepung, mens jeg taler med hende finder jeg billetten i bunden af bilen, jeg får betalt og kører hen .

Jeg kører forbi terminalen, men kan ikke se dem, 2. gang jeg kommer forbi ringer jeg, 3. vælger jeg at tage stueetagen, hvor busserne kører ind og samler op, jeg ser Hanne, ruller vinduet ned og beder dem gå op oven på, jeg kører rundt igen, de er der ikke, jeg ringer til Eline, hun tager ikke tlf., jeg forsøger senere og får fat på hende, Hanne har ikke forstået min besked, jeg får forklaret at de skal gå op på 1. Sal, for at gå ud der.

Vi får læsset bilen op og kører mod grænsen, vi aftaler at handle ved grænsen, her går det lidt galt og vi kommer ud på en lille omvej, jeg kører tilbage mod Padborg og vi får handlet, Hanne er træt og synes at det er åndsvagt, jeg synes det ligeså åndsvagt ikke at få handlet nogle af de ting vi går og bruger derhjemme når vi alligevel er forbi, det har kun taget ½-1 time ekstra, vi ankommer sent til Vejen og får pakket ud, Hanne får ringet til sine forældre, vi har aftalt at de og Hannes søster med familie kommer og spiser dagen efter.

Vores hjem er indhyllet i spindelvæv rigtig mange steder, det er tydeligt at der ikke har været aktivitet her i 7 uger.

Min lillebror har leveret Hanne’s mc., han har været så venlig at låne mig en styrthjelm, jeg skal køre på den på arbejde i morgen, det bliver helt dejligt at prøvet at køre lidt mc. igen, har stort set aldrig kørt siden jeg i sin tid tog kortet.

Vi går sent i seng, Hanne har fri i morgen, det samme har Eline, jeg og ungerne skal skole og på job, vi tager rugbrød og pålæg op af fryseren, så vi kan få smurt madpakker i morgen, i fryseren ligger også minutrundstykker som vi skal have til morgenmad i morgen.

Det er dejligt at være hjemme igen, men jeg glæder mig allerede ved tanken om den næste tur som skal foregå på mc., jeg er spændt på, hvilke mc’er vi får købt til formålet, men jeg tror det ender med nogle ældre Honda TransAlp’s fra Tyskland, da det passer bedst til vores økonomi.

Der er lukket for kommentarer.