Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

I dag er det Hanne’s fødelsdag, hurra hurra hurra..de 29 år blev rundet for gud ved hvilken gang…

D. 21 maj 2010, dag 28
Jer tidligt oppe, der skal købes gave fra børnene og så skal jeg lige have fundet et sted, der sælger blomster, det hele skulle gerne overståes inden kl. bliver 0800, så jeg trækker tidligt i løbetøjet og tager nogle $$ med.
Røgen ligger tæt lige nu, man kan mærke når man trækker vejret, jeg ved ikke om det er alle madstederne, der har startet deres brændekomfurer mv. op, i hvert fald er det tydeligt at der bliver fyret lige nu.
Det er allerede varmt og den ½ l vand jeg har taget med, forslår som en skrædder et vist sted, allerede nu er det varmt, jeg løber/går 5-6 km, får indkøbt et tørklæde som fruen har peget ud forleden, det er en gave fra ungerne, hun har jo fået støvler af mig inden vi rejste, snart kan hun åbne en støvlebutik og efter turen her også en taskebutik xD.
Herefter er jeg løbet tør for vand, jeg prajer en tuktuk, beder om at blive kørt til de lokales marked, da jeg formoder at jeg må kunne finde én, der handler med blomster der, ganske rigtigt jeg finder et sted, der sælger buketter til buddisterne, men hvad der er godt nok til budha, må være godt nok til min kone, får bundet en buket af 4 buketter, det koster den helt horrible sum af 1$, hvis det samme var tilfældet i Danmark, købte jeg helt sikkert flere blomster, jeg køber ved samme lejlighed 2 stk. vandmeloner til 1000 Riel stykket, dvs. ca. 2 kr. pr. stk., det er det helt rigtige marked for mig, alt er jo væsentlig billigere her, hvor de lokale gør deres indkøb, jeg bliver kørt tilbage til hotellet, ungerne er vågnet og Hanne sover rævesøvn, vi får lige arrangeret blomsterne og hun får overrakt gaven, herefter læser hun højt fra det fødselsdagskort som jeg fik med fra min svigermor.
Herefter får vi spist morgenmad, det er Hanne der bestemmer i dag, vi går i poolen, herefter går vi op i byen for at få en is til frokost, bagefter går vi til et børnehospital for at donere blod, vi bliver begge tappet for 350 ml, for ulejligheden får vi hver en cola, en pakke bisquit og en t-shirt, det er mere end man får i Danmark, da vi er der, kan jeg se at der er flere udlændinge end lokale der donerer blod.
Herefter går vi hjem, hopper igen i poolen og hygger os med en øl og lidt vand.
Hen på eftermiddagen går vi mod aften-/natmarkedet, ungerne får en gang fishmassage og Hanne en gang fodmassage, herefter går vi på Curry Wally og spiser aftensmad, da vi endnu ikke har hørt fra elefantlejren om hvor vidt vi kan komme der efter d. 25 maj, er vi næsten klar til at bestille en taxi mod Poi Pet d. 23. maj, men da det er en weekend vil vi helst undgå dette, laoter mv. bruger weekender og helligdage på at få fornyet deres visa og da Poi Pet ligger i kort afstand fra Bangkok, er der en livlig trafik af disse ”fremmedarbejdere”, der skal have fornyet deres visa for ikke at få problemer, det giver jf. alt, hvad jeg har læst lange køer og uvenligt Thailands administrativt personale ved grænsen, hvorfor man bør undgå at krydse denne i weekender mv. da der virkelig er spidsbelastning der, jeg har i morgen fået bekræftet at vi kan få en taxi til 20$, da der samtidig bliver annonceret med busbilletter til 4$ pr. stk., er valgtet ikke så svært, jeg tror det bliver en Toyota Camry fremfor en Hyndai bus, men vi afventer lige for at se om vi kan trække afgangen til om mandagen i stedet for søndag, for at undgå det store pres, som der forventeligt er på grænsen denne dag.
Da vi kommer hjem skal, der afholdes fødselsdags-disney-erstatnings-fredag, så vi finder en film, snart efter får jeg ”tunge øjenlåg” og bliver fra min drømmetilstand kaldt tilbage til nutiden, da min drøbel vibrerer lidt for voldsomt, det sker dog kun et par gange under filmseancen, herefter går vi alle til ro og ser frem til den sidste tempeldag i morgen, vi skal køre tuktuk ud til et tempel, der efter sigende skulle have de flotteste udskæringer mv. det ligger ca. 37 km. herfra, så det bliver en halvlang tur, på tilbagevejen skal vi se et andet tempel, det bliver det sidste i denne omgang, nogle er mere trætte end andre af templer, jeg tror Josse og jeg godt kunne have taget 10 templer mere, men af hensyn til de andre i familien begrænser vi os og stopper her.
G’nat.

Der er lukket for kommentarer.