Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Gratis i Petronas twintower….. dejligt med de gratis glæder…xD

D. 26. maj, dag 33.
I dag skal vi besøge Petronas twintower og se det hele lidt fra oven.
Da der ikke var flere billetter da vi var forbi i går, har vi bestemt at i dag skal det være, vi dropper morgenmaden på vores hotel og går mod stationen, da vi vil tage toget ud til KLCC (Kuala Lumpur City Center) som komplekset hedder.
På vejen vil vi proviantere i OU supermarkedet, men det har ikke åbent, kl. er ikke 0800, så vi tager en 7/11 i stedet og år købt noget vand, deres brød er ikke friskt, så det håber vi på at kunne købe derude.
Toget kører lige til døren i kælderniveau, vi går forbi et brødudsalg på vejen og køber tun- og skinkesandwiches, herefter stiller vi mod det sted, hvor billetterne udleveres, her står i forvejen rigtig mange mennesker, de åbner først for udlevering af billetterne kl. 0830 og det er klokken ikke endnu.
Jeg tror det tager ca. 1 time inden vi har billetterne, vi får som nogen af de sidste og vores tid til tårn turen er sat til kl. 1500, så der er nogle timer til.
Derfor går vi i parken, forinden køber vi noget flûtes samt lidt ost, jeg køber også noget frugt med youghurt til, frugten viser sig primært at være æbler med enkelte pærer i mellem, youghurten er sur og Hanne tror det er samme dressing som de bruger til kartoffelsalaten, men det kan da spises, det smager måske ikke helt som forventet men glider ned.
Herefter vil ungerne gerne på legepladsen, så her går vi hen for at tilgodese alle, Hanne vil gerne til ”Little India”, der er et område alá ”Chinatown”, bare med indisk dominans, vi er lidt uenige om vejen, så jeg tager over og vi kommer helt derhen uden at gå omveje.
Jeg er lidt usikker på, hvad det er Hanne gerne vil her, jeg har en formodning om at hun håber på at finde en god indisk restaurant, det finder vi nu ikke, men vi finder et spisested alá det vi har spist på i Chinatown, glemmer i farten at få priserne på maden, det skal vise sig at være en fejl, jeg gider nu ikke at brokke mig, da vi skal afregne, men synes nok at de klipper mig lidt vel korthåret…
Maden er der som sådan ikke noget at udsætte på, men det er mere cafeteriaagtigt end restaurantagtigt, til dessert får vi alle en isdrik dvs. knust is med frisk frugt i, eller det vil sige Josse vælger chokolade.
Efter at have indtaget vores frokost går vi mod nærmeste station for at tage toget tilbage til KLCC, vi er der ca. kl. 1400, vi skal være ved tårnfremvisningen kl. 1445, så der er lidt tid at løbe på, det synes Josse at vi skal bruge på at gå på toilet, hun har holdt sig, så nu skal det være og det må gerne gå hurtigt, hmmm der er lang kø ved det toilet som vi opsøger i centeret, vi bestemmer os for at tage det ude på legepladsen, så bliver der også lige tid til en gyngetur, inden vi igen stiller mod det sted, hvor fremvisningen af tårnene skal tage sin begyndelse, her er der lavet lokaler med forskellige oplysninger omkring bygningen af tårnene som tog 2½ år, selve broen imellem tårnene er først fremstillet efterflg, den vejer alene 570 tons og det tog 42 timer at få den hejst på plads, den kan give sig således at tårnene kan svaje, de kan svaje 75 cm i forhold til det vertikale plan, det svarer til at der skal en storm på 180 km/t til, men der er indtil nu kun målt 60 km/t, så der er lidt at give af.
Elevatoren er en highspeed model 5-6 m i sek, så det går hurtigt, de 41 etager nås på ca. 40 sek., så det giver en lille smule trykken i ørene, da vi kommer op, har vi ca. 10 min. til at gå på broen og nyde udsigten tage billeder mv., Josse er ikke helt tryk ved at bruge elevator, så jeg driller hende godmodigt, hun kan heldigvis tage det, men hun har jo også kendt mig i snart 9 år nu.
Efter fremvisningen har vi aftalt at det er legepladstid igen, der er et vådområde, hvor alle under 12 år, kan få lov til at boltre sig, det går kun til knæene, man må ikke løbe, tage legetøj mv. med i vandet, men andre ord hygge sig, jeg fatter det ikke helt, vi har set det før, i Phnom Penh var der også disse lidt ”hidsige” parkbetjente, jeg tror at de nogle gange nyder der autoritet og bare fløjter for at ”vise” sig, ungerne boldspil med rattanbolden bliver i hvert fald stoppet af en hysterisk fløjtende parkbetjent, da vi så bagefter vil spille det på fliser i parken, hvilket skal siges at vi har gjort tidligere, er der ved gud en anden af disse ”stakler”, der lige skal vise at hun kan fløjte og så stopper festen, så kan vi da heldigvis bare tage toget tilbage til Pasar Seni, som sagt så gjort, det gør vi, går i OU supermarkedet og provianterer lidt, ups jeg glemte helt at vi forinden var forbi det centrale marked, hvor jeg forleden kom til at love kage, da vi gik forbi en rigtig lækker kagebod, ved samme lejlighed får jeg købt flag til vores rygsække, herefter bliver der indkøbt 3 kager, Hanne og jeg deler, de er kæmpestore og beløber sig også til ca. kr. 40, hold op, hvor er de lækre, de laver også mad her, men den er markant dyrere end andre steder (hvis vi ser bort fra det indiske sted, hvor de rundbarberede mig).
Herefter går vi så i OU og provianterer til busturen i morgen, vi skal til Lumut og herfra videre med færge til en lille ø Pangkor, hvor vi kommer til at holde vores dyreste del af ferien, vi har læst at der ikke er så meget at tage sig til her, andet end at gå på stranden og slappe af, så det det bliver en rigtig ”slapper” vi tager indtil d. 01. juni, hvor vi vender tilbage til KL, for så at flyve til Bangkok d. 04. juni om aftenen, da vores fly mod Hamborg går kl. 0230 d. 05. juni, så vores ferie er næsten forbi.
Der er mange ting som ikke er gået som planlagt, vi skulle ikke have fløjet til Cambodia, vi skulle ikke have været til Malaysia, men pga. konflikten i Thailand blev det sådan, jeg ved ikke om vi kan sende regningen videre til den thailandske regering, som har tacklet demontrationen på virkelig dårlig vis sådan lidt alá ”Den himmelske freds plads”, da kinesiske studenter forsøgte et oprør, det gør man ikke ustraffet mod et diktatur eller en militær indsat regering, ærgerligt at verdenssamfundet bare kigger væk, Thailand er en af de store spiller fra sydøstasien, hvad angår økonomi, men alligevel burde demokratiske lande som Danmark fordømme det, der skete i Thailand, som det nu ligger det hele bare og ulmer og blusser formentlig op inden vi får set os om, for problemerne har de endnu land/by, fattig/rig.
Jeg har lige flyttet vores tøj fra vaskemaskinen til tørretumbleren, således at vi kan have ”frisk” tøj med på vores feriekoloni i morgen, jeg har aftalt med hotellet at vi efterlader én eller flere tasker her, så vi har pakket al det som vi ikke mener at få brug for i min store rygsæk, resten skal så være i Hannes store rygsæk, som jeg skal slæbe, klokken er 22:26 og markedet på gaden er i fuld gang, der må være nogle eller flere der køber, siden de handlende bruger så megen energi på at stille op og pakke ned alle ugens 7 dage.
G’nat

Der er lukket for kommentarer.