Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Alt optaget desværre…. Nej, desværre alt optaget hr., finder vi mon et værelse på øen….?

D. 27. maj, dag 34.
I dag skal vi af sted til Pulau Pangkor en lille ø, som ligger lige ved Melaka strædet, den skulle ikke være så turistet som Langkawi, så det passer os fint, desværre har vi dog også læst at den bliver ”hjemsøgt” af de lokale i weekenderne og ferierne, hvorved priserne på overnatning stiger til det dobbelte eller 3 dobbelte.
Vi står noget tidligere op end vanligt, morgenmaden kan vi først få kl. 0800, så vi kunne have sovet ½ time længere, tiden bliver brugt på at hente al vores grej, vi havde kun taget de tasker og poser, som skulle opbevares her med ned, jeg har aftalt med personalet at vi kan efterlade nogle tasker her, så vi har pakket lidt om, således at vi nøjes med at have én af de store rygsække med, vi har indkøbt 4 x 1½ l cola samt 1½ l vand og lidt chips og slik, således at vi kan holde en hyggefredag samt hygge og slappe af ved stranden de andre dage, det er jo kun fre, lør & søn vi har her, inden vi tager tilbage til KL.
Vores tilbageværende tasker bliver låst inde i stueetagen, bag en glasdør, hmmm jeg føler mig ikke helt tryg ved placeringen, vi har efterladt den ene af vores laptops, men den er camoufleret i en bærepose, således at det udefra set blot ser ud ud som om vi har en stor håndtaske m/bøger, en stor rygsæk samt en bærepose, hvor man ikke kan se indholdet i, til at stå bag glasdøren.
Vi får forplejet og tilbagebetalt depositum for nøglen mv., sagt farvel og begiver os mod den gl. busstation, hvor shuttlebussen skal fragte os ud til den anden busstation, hvorfra vi skal med mod Lumut, vi er der før tiden og kan komme med en tidligere bus, hvilket vi siger ja tak til, transportiden skulle være estimeret til ca. 3. timer, efter 3. timer holder vi ind ved en busstation, de der skal til Lumut skal over i en anden bus, vi får flyttet os selv og bagagen over i den anden bus, chaufføren er her ikke, vi ved ikke om vi skal holde der i 5 eller 20 min. så vi får ikke spist, jeg går dog på toilettet.
Da chaufføren kommer er der gået 15-20 min., jeg spørger om den resterende transporttid, 1 time siger han, der går nok snarere 2 timer før vi holder ved stationen i Lumut, en lidt søvning busstation, hvor vi næsten er de eneste tilbage, et par skilte anviser vejen mod havnelejet, undervejs vil en ung mand forsøge at sælge os overnatning mv., men vi afviser ham venligt, ved havnelejet vil en anden mand gerne hjælpe os, han siger at vi godt kan finde overnatning i dag, men i morgen er det umuligt, vi kigger hans mapper igennem for at se, hvad han har at byde ind med, men bliver enige om ikke at booke noget ud fra et par billeder i en mappe, priserne er noget højere end vi er forvænt med, 150 for overnatning i dag, 300-400 i morgen og overmorgen, samt 150 om søndagen, så den dyre overnatning bliver omkring kr. 540-720 pr. NAT!!!
Jeg håber det er et lille ø-paradis vi kommer til, båden vi skal med er en ganske lille færge uden mulighed for at tage biler med, overfarten tager vel højest 40 min., vi lægger til, ved terminalen holder der en masse pink minibusser af ældre dato, det er øens taxi’er, vi får prajet en, det koster 12 ringgit at blive kørt hen til den strand, hvor vi vil prøve at finde overnatningsmuligheder, vi bliver sat af, ved det sted som vi håber har ledige værelser, hmmmm alt booket, Hanne og ungerne bliver ved bagagen og jeg går fra sted til sted, alle steder har stort set fuld booket, enkelte steder kan jeg få et værelse med dobbeltseng, men her kan vi ikke ligge 4 personer og få ordentlig søvn, til sidst opsøger jeg det sted, som manden ved færgelejet også kunne tilbyde, i nat koster det 120 i morgen og lørdag koster det 330 ringgit!!
Er de da fuldstændige vanvittige her, hvis udsigten til stranden så var perfekt, stedet ligger i første række langs med gaden som går langs stranden, men der er påbegyndt byggeri nede på selve stranden og i den forbindelse har man sat nogle grimme blå bølgebliks plader op, det er lidt ærgerligt og forstyrrer idyllen i væsentlig grad, jeg fortryder næsten at vi er taget hertil og det har intet at gøre med prisen for overnatningen, for det var vi forberedt på, efter at have læst om de i LP, en mand fra et sted lige ved siden af kommer og siger at hvis vi er villige til at flytte i et mindre værelse den 2. nat, har de et familieværelse til os og til en væsentlig billigere pris, 100 i dag, 150 for de lille i morgen og 100 resten af dagene, jeg beder Hanne tage med og godkende det, det er godkendt, pludselig kan det sted, hvor vi står tilbyde et andet og billigere værelse med balkon osv., men det er stadig væsentlig dyrere og udsigten fra balkonen er til det grimme blå ”hegn”, så det afslår vi.
Faktisk betyder afskærmningen at en del af stranden ikke er tilgængelig, lidt ærgerligt når det nu næsten er det eneste øen har at byde på, der ligger en endnu mindre ø, et stykker længere ude, hvorpå der er bygget et luksusresort her koster en overnatning 1000 ringgit, hvilket må siges at være en smule over vores budget, vi får pakket ud og går en tur langs stranden, for lige at se, hvor vi kan bade i morgen samt ikke mindst få noget aftensmad.
Mærkeligt nok har de fleste spisesteder lukket, jeg glæder mig til at se, hvordan det er i morgen, det er en public holiday og så lige op til en weekend, det er grunden til at der fuldt booket de fleste steder og grunden til at prisen er så opskruet i morgen, vi finder et sted på stranden som ser ok ud, der er ikke beskidt på stranden som vi oplevede det i Cambodia ved Sihanoukville og vandet ser lige så klart ud.
Det er en gammel pirat ø, hvor piraterne i gl. dage gemte sig og plyndrede de skibe, der sejlede gennem Melaka strædet, det kunne der formentlig skrives og fortælles en masse gode historier om.
Vi finder et sted at spise, får hældt lidt i de efterhånden slunkne maver og returnerer til vores værelse, jeg glemmer helt at fortælle at jeg, da jeg gik rundt for at finde værelser, både så en 1½ m lang varan komme vraltende og en masse fugle (Hornbills), fuglene er her hobetal, lidt sjovt når vi nu lige har set dem spærret inde i fugleparken i KL.
Vi får skrevet dagbog mv., Hanne får tjekket mail hjemmefra hendes far er væltet på cykel og har brækket kravebenet, formentlig pga. for lavt blodsukker, han har jo sukkersyge, men ifm. de kraftige fysiske udfoldelser han præsterer, kan det nogle gange være svært at styre blodsukkerniveauet, Bent har jo tidligere cyklet til Paris og retur, hver sommer men sidste år, tilkendegav han at det var den sidste tur, han er jo 77 år gl. nu, hvilket må fremkalde respekt hos alle, hatten af for at han ene mand uden div. ledsagebiler mv. det ene år efter det andet kørte turen, de fleste af gangene på en ”Bilka cykel”, så blegner præstationerne som ”Rynkeby holdene” præsterer, da de jo cykler som hold, kan ligge på hjul og har følge biler til bagage mv., de sidste år, var han gået fra at bruge en mands telt og boede i stedet på div. billige hoteller på vejen, men cykleriet har han ikke lagt bag sig, der bliver tilbagelagt adskillige km. hver dag, jeg kan godt blive lidt misundelig over hans evne til bare at gøre det, som vi andre måske tænker eller drømmer om, jeg har flere gange planlagt at begynde at cykle mellem Vejen og Kolding, men qua børnene og mange andre undskyldninger er det ikke rigtig blevet til noget, men noget skal der ske, jeg er jo tilmeldt ½ maraton i Kolding, så hvis det ikke bliver cykel på arbejde, skal der arbejdes ihærdigt med at få km i benene, inden jeg skal ud og prøve kræfter med de 21 km i Kolding, således at jeg ikke skuffer mig selv.
Men Bent med et brækket kraveben, det bliver en prøvelse for Lischen, mon ikke de rejser en tur sydpå nu når cykleriet må indstilles indtil kravebenet er helet, han har endnu ikke fået svar på om det skal opereres.
Eline må være taget til Jelling festival sammen med alle vennerne for at sætte telt op i dag, jeg håber de får godt vejr, der er ikke noget værre end festival og regnvejr, man når aldrig helt at blive tør og drikkevarene smager nu bedre når solen skinner. xD
Jeg vil gå til ro nu og håbe på at vi får nogle gode afslappende dage her på øen, vi får lige piftet kuløren lidt op, da solen jo også her er ubamhjertig og står højt på himlen hele dagen.
G´nat.

Der er lukket for kommentarer.