Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Dagbog d. 29. maj, dag 36

Kære Eline
Vi har lidt problemer med at finde morgenmad…… Det er meget mystisk. Alle steder siger de, de har så travlt, så travlt pga. de mange turister…. Alle hoteller er optagede, men strandene er slet ikke fulde…… Nærmest øde efter europæisk målestok…. Så ville man jo tro, at når nu her er så mange gæster, så ville restauranterne udvide åbningstiderne og boderne blomstre…… Men tro det eller ej… Alle de forretningsdrivende her, tager sig til håret og sidder med hænderne i skødet. Hvis det var mere tilbagelænet, ville det være fordi folk var faldet i søvn…… Restauranterne vælger at HOLDE LUKKET…….. For de kan ikke overskue gæsterne…… Endelig finder vi hen til det forfærdelige spisested fra i går og de opper sig og serverer ok morgenmad. Også de brokker sig over hvor travlt de har, men kun 3 ud af 10 borde er fyldt op….
Vi går til stranden og bliver der til over middag, så kan far ikke holde til mere…. Vi køber is og går hjem på altanen….. Vi skifter lige værelse for en gangs skyld… Vi er vist smittede af den tilbagelænede atmosfære og frokost orker vi slet ikke, så da Sofus siger han er sulten, siger jeg at han bare kan tage en pakke chips i tasken……Børnene nyder det så længe det varer, for jeg truer med grøntsager når vi kommer hjem. Vi får næsten ikke grøntsager og alt brød er hvidt og toastbrød. Her på øen er det også umuligt at opdrive et stykke frugt, hvis man da ikke lige går på restaurant og bestiller frugtsalat.
Vi går en tur mod junglen som fylder en høj bakke på midten af øen. I udkanten vrimler det med aber der springer fra gren til gren og vi ser også ørne der svæver over junglen. Vi går lidt der ind, men jeg har ikke mod på så meget…. Bogen advarer at man let farer vild og far tror selvfølgelig det kun gælder alle andre end ham…..;O) Hornbilles´ne vrimler omkring vores guesthouse og vi finder ud af, at flere af stederne her fodrer fuglene hver dag… Vi ser også et sødt egern og leder efter en varan, men finder ikke én.
Jeg kan godt mærke far trænger til der skal ske noget, så jeg spørger her, om vi kan få en guide med i junglen. Jeg bliver henvist til en restaurant længere oppe af gaden, som måske kan arrangere det. Fyren jeg taler med der, lover at vende tilbage senere…
Vi går op for at spise. Først går vi hen til noget markedsagtigt noget jeg fandt i går, længere oppe af vejen langs stranden, til den anden side end vi plejer at gå til. Her er flere boder og børnene og jeg får majskolber, inden vi går på den restaurant vi spiste på den første aften. Her har vi set de laver barbecue fisk. Man vælger sin fisk og får den grillet i bananblade. Det smager godt. Josse får kun salat til aften og især for hende, bliver det godt at komme hjem og få noget ordentlig mad. Mens vi spiser flyver flagermus rundt over os og samler insekter.
Fyren glemmer at vende tilbage vedr. guide, så 21.15 går jeg derhen igen. Han tager sig til håret og jeg siger med et smil og et blik på den halvt fyldte restaurant:” I know, I know, you are very busy these days”. Og han nikker og tager sig til håret, men ringer dog straks efter en gut, der tropper op på scooter 5 min. senere. Han vil gerne gå med os i junglen. Vi går kl. 9 i morgen og far bliver glad da jeg fortæller det.
Vi savner dig og elsker dig.
Kærlig hilsen mor

Der er lukket for kommentarer.