Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Dagbog d. 2. juni, dag 40

Kære Eline
I dag har du lovet os hakkebøf på lørdag og satte julelys i øjnene på os alle;O)
Vi står halvsent op. Far driller mig, fordi jeg ikke syntes han kan være bekendt at vække alle når han vågner kl. 6, vi kan nemlig først få morgenmad kl. 8. I dag jager jeg så alle op kl. 8, så vi kan komme ned at spise og ud at få noget ud af dagen. Og så er det de driller mig…….. Far og børnene er optagede af deres spilledibbedutter og lægger sange ind og synger og det tager en farlig tid….. Når jeg bare vil spise…. Idag taler vi lidt med den søde dame der serverer for os om morgenen. Hun er vel omkring 60 og utroligt sød og hjælpsom. Hun hører lidt om Danmark, vi lidt om Malaysia.
Klokken er næsten 9.30 da vi begiver os op i byen og så skal vi lige have købt nogle T-shirts (til en forandring) inden vi kommer videre mod “lake gardens” som vi vil til i dag. Lake gardens er egentlig hele det område der også huser sommerfuglefarmen, fuglefarmen og flere andre ting, men hele området omkring er parker med forskellige områder. Èt sted kan man sejle, et andet har legeplads osv. Hele området er omgivet af store hoved- og motorveje og man skal finde under dem, for at komme det rigtige sted hen. Far mener vi kan tage en genvej….. Du kender jo hans genveje, men jeg har vænnet mig til det er bedre bare at gå med….. Så kan vi jo altid vende om når det går galt….. Idag finder Josse ud af på vejen, at hun hellere vil bruge dagen på en rundtursbus der kører rundt i hele KL så man kan se byen. Hende og Sofus laver “sten, saks, papir” om hvad vi skal og hun taber, så hun er sur og tvær (læs: nærmest rasende), hvilket hun ellers næsten aldrig er. Efter flere kilometers vandring befinder vi os ved en motorvej med tre spor i hver retning og trafik som på E 45. Far vil have os til krydse vejen, men børnene og jeg nægter at gå over. Der slår jeg altså hælende i….. Og josse vil ALDRIG mere på ferie, ja det er lige før hun ikke vil leve mere, når livet skal være så besværligt….. Vi vender om og heldigvis finder far en gangbro der fører over vejen . Et øjeblik efter er vi i området med haverne. Josse finder en lille bitte frø og jubler. Far spørger hende med et smil om hun syntes vi har en dejlig ferie og hun opdager slet ikke selv det er sjovt, da hun med glad stemme siger:”Ja DET syntes jeg”. Alt er godt igen og vi kører med en lille rundtursbus rundt i haverne, leger på legeplads og ser mange egern der leger i træerne.
Så begiver vi os afsted efter en indisk restaurant vi har set anmeldt i LP. Vi farer lidt vild igen, men far finder igen ud af motorvejssystemet og vi kommer til det område af KL der hedder Brickfields. Her ligger også den kæmpe store centrale togstation og vi går lige der ind for at finde ud hvordan og hvorledes på fredag når vi skal til lufthavnen. Vi finder ud af, at det er billigere at tage taxa til lufthavnen end tog. Så finder vi ud i området som er udpræget indisk. Her er hektisk aktivitet som i chinatown, med mange små butikker med indiske ting og restauranter. Vi kan ikke rigtigt finde restauranten og vi er meget sultne, så jeg køber samosa´s ved en restaurant der sælger dem udenfor. De smager fantastisk, så da vi har ledt lidt mere uden held, går vi tilbage til samosa stedet og sætter os ved et bord. Også denne restaurant er åben mod gaden og der ved indgangen står de og koger samosa´s og bager chapatis. Så er der en disk som er fyldt med fade med indiske retter, hvor fra man så kan vælge sin ret. Her er kun lokale indere som gæster og de spiser alle med fingrene. Borde og stole er af plastik og gulvet og vægge belagt med fliser. Vi vælger hver vores ret. Fars og min som er med sovs, serveres i skåle, men så får vi hver et stort palmeblad som tallerken. Her på får vi ris, chapatis, to slags hjemmelavede chips og tre grøntsagsretter som tilbehør og børnene får hvert et kyllingelår. Børnene, især Sofus, syntes det er dejligt at alle spiser med fingrene, for man skal jo gøre det de lokale gør;O) Maden er fantastisk. Intet mindre. Og den er ikke “turistkrydret”, så vores næser løber og vores læber brænder mens vi spiser. Regningen lyder på ca. 90 kr. og vi er STOPmætte da vi går derfra. Der må vi hen i morgen igen.
Vi tager et tog tilbage til hvor vi selv bor, for at tage den gratis shuttlebus til elektronkcentret. Far vil gerne se på et batteri til din laptop. Desværre kender de ikke mærket og i hele det store center, finder vi ingen der kan hjælpe. Lidt nedslåede går vi ud af centret og over på den anden side af vejen, hvor der er et stort indkøbscenter der hedder “Timesquare”. Hvis du syntes MBK er stort, skulle du se det her. Det er KÆMPE og i mange etager. Butikkerne er fede og samme priser som hjemme ca. Josse får øje på en parykbutik og går ind og prøver mørkebrune parykker og klukker af grin imens, men besinder sig og køber ikke én. Vi kommer forbi en butik der sælger fjernstyrede helikoptere. Nogle små nogle, der ikke går i stykker når de falder på jorden. Det er næsten for godt til at være sandt, men far bliver ved at stille spørgsmål og helikopteren demonstreres igen og igen. Manden lader Sofus prøve og den falder ned, men går ikke i stykker….. 200 kr. koster de. De fåes også i større og endnu større. Fars øjne stråler…… Det ender med Josse og Sofus køber hver én, mens far behersker sig. Vi får selvfølgelig rabat ved køb af 2, så de slipper med 160 kr hver.
Vi kan ikke finde shuttlebussen hjem, så vi hhv. går og tager tog. Josse har besluttet vi skal have kage og da det er aftensmadstid passer det jo fint. Vi går på centralmarkedet og køber kager, så ingen kan spise andet til aftensmad. Hjemme igen bliver der fløjet med helikopter på vores lille usle hotelværelse, mens jeg pakker souvenirs ned, så vi kan se om vi får brug for en ekstra taske.
Vi taler om dig og far surfer efter flere oplysninger om batteriet, i håb om at kunne finde et til dig.
Mange kærlige hilsner
mor

Der er lukket for kommentarer.