Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Jeg finder vej, en omvej – nej, det må være kortet den er gal med….

Dagbog d. 2. juni, dag 40
Vi står senere op end vanligt, jeg har fået strenge ordre på IKKE at vække nogen, hverken kl. 0400 eller kl. 0600, så da Hanne genner os ud og ned for at få morgenmad kl. 0800 driller jeg hende lidt, jeg er ved at lægge flere sange ind på ungernes mp3 afspillere, hotelværtinden indleder en samtale med Hanne efter vi er færdige med at spise, hun har kinesiske rødder og har gået i kinesisk skole og er derfor ikke så god til engelsk proklamerer hun, hendes engelsk er nu hverken dårligere eller bedre end som så mange andre vi har talt med, vi får fortalt lidt om, hvilke sprog man lærer i folkeskolen i Danmark, hun er rigtig flink, sød og rar og jeg tror hun vil strække sig langt for at hotellets gæster føler sig godt til rette, lidt synd for hende at ham receptionisten fra i går ikke helt har forstået, hvad service betyder i denne branche, sådan en fyr kan jo ødelægge alt det som hun går og bygger op.
Vi får købt lidt tøj inden vi begiver os mod Lake Gardens, jeg fører an, jeg har lige skimmet kortet og fundet en hurtigere vej, tror jeg, vi ender ved en motorvej, 2 x 3 spor, de andre mener ikke vi skal krydse den, slukøret går vi tilbage, jeg finder ved nationalmuseet en overgang over motorvejen, men da vi når søen, tror jeg ikke vi har sparet noget ved denne alternative rute, Lake Gardens er en del af sommerfugle- og fugleparkerne, her er også en orkidé park mv., vi tager en parkbus ala legotoget rundt i parken og vil herefter leje en kano og padle lidt rundt, vi må IKKE være 2 voksne og 2 børn i en kano, men højest 2 børn og 1 voksen, det er åbenbart ufravigeligt, vi gider ikke at diskutere og gider da slet ikke sejle rundt i 2, her er det ikke prisen for det koster kun 3 ringgit pr. kano, nå pyt vi kan altid sejle en tur i legeparken i Kolding når vi kommer hjem, vi finder i stedet en stor legeplads, hvor ungerne rigtig hygger sig, vi ser en hel flok af egern og får filmet og fotograferet, herefter begiver vi os mod Brickfield, en indisk bydel i KL, jeg får allernådigst lov til at vise vej, det viser sig at vi har været 10 meter fra en undergang under motorvejen på vejen ud, så mine fornemmelser var gode nok og et bedre kort, havde forbedret resultatet, jeg synes faktisk selv at jeg håndterer kortene godt og vi kommer da også til Brickfield, som også huser den store Centrale togstation, her undersøger vi lige, hvad det koster at køre til lufthavnen, 37 ringgit pr. person, måske er det billigere i en taxi, det må jeg lige finde ud af inden fredag.
Vi går mod et indisk eller rettere mod 2 indiske restuaranter som er nævnt i LP, vi finder dem ikke og jf. kortet går vi lige derhen, hvor den ene burde være, på vejen køber Hanne samosa, som vi så fortærer på vejen, da vi ikke kan finde de 2 restauranter bestemmer vi os for at spise der hvor vi fik samosa fra, super lokalt spisested, vi maden serveret på bananpalmeblade, god mad, nok mad, med andre ord den indtil nu bedste indiske madoplevelse vi har haft i Malaysia, de havde dog ikke naan brød før end om aftenen, vi tager toget tilbage til vores egen station Pasar Seni som oversat betyder ”Bazar Seni”, navnet er afledt af det centrale marked som i gl. dage husede bazaren tror jeg, jeg spørger en taxi chauffør om, hvad han skal have for at køre til den internationale lufthavn, 80 ringgit, det er jo billigere end at tage tog, men jeg er usikker på om vi kan have alt vores grej, som jo er vokset lidt i omfang, vi tager shuttlebussen ud til Low Yat, hvor jeg forsøger at få et batteri til Eline’s laptop, de kender ikke Medion, jeg mener at det en MSI model som bare er relabled af Medion men er usikker på modellen, så jeg tør ikke at købe et batteri, jeg ved ikke om jeg når at kommunikere med Eline og evt. den vej rund kan få et billede samt lidt flere data omkring batteriet, men vi må se.
Bagefter går vi over i et indkøbscenter som hedder Times Square, større end MBK i Thailand og med ”rigtige” butikker, Josse prøver parykker men beslutter sig for IKKE at bruge 250 kr. på en sådan, pludselig får jeg øje på mange fjernstyrede helikoptere, man har i Danmark kunnet købe de små indendørs i snart lang tid, hvor holdbare mv. de er ved jeg ikke, vi får demonstreret nogle små samt en stor, den store er feeeed, men der er ikke tale om en nitro, begge modeller er elektriske, den mindste er ikke ret stor, de demonstrerer at man kan flyve dem i jorden og vippe med joysticken og de letter igen på trods af at de ligger ned mv., vi køber 2 eller rettere Josse og Sof køber 1 hver, vi ender med at betale, hvad der svarer til ca. 150 kr. pr. stk., hvilket måske er næsten samme pris som i Danmark.
Vi venter på shuttlebussen hjem mod det centrale marked, men da den ikke kommer, går vi mod den næste togstation for at spare en omstigning, da vi kommer til det centrale marked har Josse besluttet at vi skal have kage, jeg siger at vi i dag skal flotte os og have én hver, det fortryder jeg godt nok, pyyyh jeg føler mig total stoppet, da vi går derfra, det er for kvalmende med så meget kage, vi kan ikke have aftensmad nu.
Tilbage på værelset bliver helikopterne pakket ud, de fungerer fint begge to og bliver hamret i gulvet utallige gange, de bliver begge pakket pænt ned igen og der skal først flyves med dem når vi kommer hjem, jeg søger flere oplysninger om batteriet til Eline’s laptop og tror nu at jeg ved, hvilken MSI model Medionen er baseret på.
Hanne har købet t-shirts mv. til alle ungerne derhjemme, men vi mangler at købe til Peter, skal det være øl eller biler, Kirsten har skrevet tilbage at den Ferrari jakke vi købte sidst er blevet for lille, vi har set en lign., men den koster jo en del mere end en t-shirt, Hanne har fået presset prisen, jeg går lige ned for at se, hvad den evt. kan fås til andre steder, jeg får et tilbud fra en gut 70 ringgit og det uden at jeg har presset ham, så mon ikke den kan købes for 35-40, i morgen tager jeg Josse med, så kan hun blinke mv. til ham og stå med sine ”egne” penge og lade som om at den er til hende, hun har et godt tag på de unge mandlige sælgere, så jeg tror at vi på den måde får den bedste pris, der bliver lavet lektier skrevet dagbog mv. imens at der bliver hørt musik på de nye mp3 afspillere, herefter bliver der spillet lidt online spil.
Vi går sent i seng.
G’nat.

Der er lukket for kommentarer.