Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Dag 1. Flyveturen til sydamerika og rygsækken der blev væk!

Hamborg lufthavn kl. 05.31 d. 24.06.2008
Vi sidder nu og venter på at blive boardet, turen hertil gik glat bortset fra at det var lidt svært at finde P8 parkeringspladsen, men med kyndig vejledning fra co-driveren lykkedes det alligevel hurtigt at finde derhen.
Vi blev samlet op af en shuttlebus og kørt til terminal 1 & 2.

Efter små 10 min. fandt vi skranken, hvor vi skulle have vejet bagage ind, men der var ikke personale på endnu, så vi måtte vente ½ time inden vi kunne gøre dette.

Vi fik vejet ind og begav os mod sikkerhedskontrollen, det er blevet en noget omstændelig affære at flyve, det er lige før man taber bukserne når man har smidt livremmen og ellers fået tømt alt, hvad der ligner metal, pc’er, kamera etc. ud i bakken til gennemlysning etc.

Eline havde ikke helt forstået budskabet så hendes pc var i tasken da den blev scannet, så den måtte lempes ud så pc’en kunne køres igennem for sig selv, jeg er ikke helt klar over, hvad det skal til for, men det kan være at pc’en kan skygge for andre “grimme” ting som man kunne have i tasken.

Hanne, Eline og Josse gik en tur og kom tilbage med croissanter, ikke nok for en som mig, jeg håber på lidt mad i flyet mod Amsterdam, men får vi ikke det, har vi et par timer i Amsterdam til at få fundet noget ordentlig morgenmad.

Amsterdam, Schipol lufthavn, kl. 08:11

Vi er nu ankommet til Holland og sidder blot og afventer næste afgang som er kl. 1020, der er boarding fra 09:05, vi fik lidt “kedelig” catering morgenmad i flyet fra Tyskland, så mætte er vi ikke, jeg er i hvertfald ikke.

Men jyden griber jo ikke så nemt til “skindet”, jeg afventer hellere det måltid som vi helt sikkert får på den transatlantiske del af vores flyrejse, turen tager ca. 13 timer, så jeg tror jeg kan få sovet lidt, nåede knap nok at falde i søvn sidst, men turen tog også kun 45 min. i luften.

Hanne er gået for at købe noget læsestof, Eline sidder og spiller på sin notebook mens jeg skriver lidt, det helt skægt igen at dokumentere sin dag, underligt så belastende de kan føles nogle gange at skulle gøre det på jobbet, men der bliver man jo også forstyrret i mens det foregår, lige nu er det ligesom at være i en tidslomme, vi venter godt nok på et fly, men er allerede så småt ved at være kommet i “ferie-gear/-mode, hvilket gør at man tager tingene som de kommer, vi kan jo ikke ændre på alverden alligevel.

Lima, FlyingDog, kl. 20:14 (03:14 25.06.2008 dansk tid)

Så kom vi til Peru, efter at have set bagagebåndet blive tømt måtte vi konstantere at vi mangler Hannes rygsæk, damned det var da lige det der manglede, vi flyver til Cuzco i morgen formiddag og rygsækken kommer tidligst omkring kl. 16.20, så hvis den ikke er forsvundet, vil vi have den i Cuzco i overmorgen, alt børnenes og Hannes tøj er i den, heldigvis dækker vores rejseforsikring indkøb af fornødne ting, hvordan de så definerer “fornødne ting” det ved jeg ikke, men vi kommer til at købe noget tøj til børnene i morgen da deres overtøj er i den manglende rygsæk og det er pi…koldt i Cuzco, det tog nogen tid at få udfyldt papirer mv. og Josefine nåede at kaste op og ramte bla. Sofus bukser, så lidt nødtørftig rengøring måtte der til, da han jo ikke har andet tøj vi kan give ham på i morgen.

Modet har ikke svigtet os selv om Hanne var ved at skrue lidt op for det negative blus, det er noget skidt for det smitter specielt ungerne mærker at stemningen ikke er som den skal være, men jeg forstår det da godt, det er mega træls at stå uden skiftetøj, heldigvis havde hun været så forudseende at tage rene trusser med i håndbagagen.

Chaufføren som FlyingDog, havde sørget for, ventede på os selvom vi var mere end 3/4 time forsinkede pga. bagagevrøvlet, jeg fik vekslet billetbekræftelsen fra StarPeru hos deres “bod” til rigtige billetter og vi blev kørt til FlyingDog, værelset er spartansk, beskidt, dårlig beliggende ud til en støjfyldt vej, lige ved siden af receptionen og uden bad/toilet på værelset eller umiddelbart ved siden af, men det går nok, vi har da prøvet noget tilsvarende før, nu må vi se fremad og bevare det gode humør, Sofus sov ikke på hele flyveturen, han faldt først i søvn lige inden vi landede og var gået helt kold da taxaen “ramte” FlyingDog, han har fået lidt skældud i dag, berettiget eller ej, han tager det nært, så vi må blive bedre til at irettesætte på en pædogisk måde, selvom det kan være svært 5’te gang han gør et eller andet han har fået at vide at han ikke må.

Han ligger lige nu ved siden af mig og sover, Josefine og Hanne er også gået til ro, Elines Aldi “supercomputer” kan ikke finde noget åbent wlan, men fars billige Packard Bell er på, godt nok ikke noget hurtigt netværk men det virker, så det er ok.

Eline og jeg var lige nede for at købe noget mad, 1 hel kylling m/pommes + 1½ l coke og vådservietter samt baquettes + bananer til i morgen, da vi skal afsted før den inkluderede morgenmad er sat på bordet.

Jeg skal lige have bekræftet at det var kl. 0600 chaufføren kommer og henter os, men det mener jeg, ved indenrigsruter er det kun 2 timer før afgang man skal møde op..

Ellers kan jeg kun anbefale at flyve med KLM, det har været mindst lige så godt eller bedre end Thai Air, så pluspoint til dem, når vi ser bort fra den manglende rygsæk, men det er nok lufthavnspersonalet i Schipol lufthavnen, der har l kludret i det.

Jeg tror jeg slutter nu, så må vi se om vi kan finde noget wlan i Cuzco i morgen, så vi måske allerede der kan få uploadet nogle billeder mv.

Der er lukket for kommentarer.