Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

Dag 3. The return of the backpack

I dag var vi tidligt vågne, vi gik jo også I seng med hønsene i går, det er svært at omstille sig rent tidsmæssigt og jeg tror vi alle har lidt jetlag, vi får spist lidt morgenmad, værelset er med morgenmad, dvs. Kun 3 boller selvom vi er 5 personer, vi får dog 5 papyajuice og 3 coca te.
Bagefter begiver jeg mig mod lufthavnen for at få afhtentet rygsækken, jeg har en idé om at gå en del af vejen, jeg køber en cola undervejs, der er langt derud, i hvertfald når man befinder sig i mere end 3000 m. højde, jeg bliver ramt af hovedpine igen, den opstår når man anstrenger sig har jeg lagt mærke til, jeg får prajet en taxi, chaufføren er snaksagelig men kan kun spansk, vi for dog talt lidt sammen og jeg får forklaret at jeg er på vej til lufthavnen for at hente en rygsæk, det koster 10 sol, hver vej han venter på mig i lufthavnen, men det tager tid vi er jo i Peru, da han kommer ind i lufthavnsbygningen for at se, hvor jeg bliver af, har jeg netop fået en medabejder tll at lede efter den manglende rygsæk, jeg skriver under og får den udleveret, vi kører tilbage til Cuzco, jeg kan selvfølgelig ikke huske hotellets navn eller adresse, så jeg beder ham om at køre til Plaza de Armas, så kan jeg finde hjem derfra, han insisterer dog på at køre mig helt hjem, vi finder også hotellet.
Jeg får smidt ”sækken” op på værelset og tager en walkie med ned, jeg kalder op og Hanne svarer og fortæller de næsten er tlbage ved hotellet efter indkøb, jeg får afhentet en kniv mv. , imens begiver Hanne & Co. sig mod Plaza’en for at spise frokost (frugt + brød) samt fodre duer, de er i gang med at fodre duer da jeg ankommer, der kommer flere og tilbyder postkort og korn til duerne, jeg køber nogle kort og vi har nu fået os en lille ven, en dreng på 8-9 år som hænger us hos os mens vi sidder ved springvandet, pludselig går et optog med musik osv. i gang, der er en masse børn med i optoget og jeg får taget lidt video, mens Hanne får taget nogle billeder.
Bagefter går vi lige forbi vores værelse og lægger det vi ikke fik spist, bagefter begiver vi os mod banegården San Pedro, vi går nu ikke den lige vej og kommer forbi et kvarter, der virker meget fattigt, det ligner nogle af de steder jeg passerede i morges på vej til lufthavnen, vi komer dog på rette spor og finder stationen, damn jeg har fået flybillet bekræftelsen med og ikke togbilletbekræftelsen, nå så må jeg gå herhen i morgen, på vej tilbage mod Plaza’en går vi lige et smut ind på det lokale marked, der ligger lige ved stationen, her får vi lige noget friskpresset saft, lækkert og billigt, vi går på Plaza’en og sidder der lige 5-10 min. før vi drager videre mod hotellet, undervejs får vi købt frisk brød og marmelade, da vi kommer hjem spiser vi brød, hvorefter der hviles, jeg skriver lidt dagbog imens, da jeg ikke fik skrevet færdigt i går.
Sofus kan ikke rigtig sove til middag, han får vækket Hanne og sammen får de læst en bog, jeg får sat Monsters Inc. igang på Elines notebook, kort efter vågener Josefine og hun gør Sofus selskab, kort efter er alle vågne, jeg glemte helt at de kom for at gøre rent mens familien hvilede jeg bad dem komme imorgen i stedet, ikke fordi det ikke trænger lige nu, der ligger en del krummer på gulvet efterhånden, så det er fint at få gjort rent i morgen.
Ved 3 tiden går vi mod Plazaen for at se katedralen, vi misforstår prisen som er skrevet, 25$ burde have fået klokkerne til at ringe, da vi skal betale forklarer damen i billetlugen at det er i Soles, godt så, hvor var vi dumme, det ville også have været en prisstigning jf. LP Peru fra 2007 på mere end 100%, så meget er dollaren jo heller ikke faldet.
Vi får betalt og går rundt i katedralen som rent faktisk består af 3 kirker, den har været ramt af jordskælv 3 gange mener jeg, så en del af katedralen er nyopført, Sofus er meget hurtig til at komme rundt at se det hele, han spørger dog ind til de forskellige ting, Josefine tager det stille og roligt og går rundt sammen med Eline, der venligt forklarer om de forskellige ting, det er nu rart at vi har hende med ikke for at passe ungerne, men som aflastning er det nu fint en gang imellem.
Bagefter begiver vi os op mod legepladsen som vi var på forleden, her møder vi en nordmand som arbejder som frivillig på et hjem for døve børn, han skulle oprindeligt bare herover på ferie, men havde så hørt om hjemmet og havde booket sig ind som logerende der, de spurgte ham så om han ville hjælpe det ville han gerne, så det havde han nu gjort i en måned, han fortalte at man her i Peru ikke skilter med sit handicap og at de fleste af børnene er forældreløse dvs. de er blevet afleveret på hjemmet!
Det er nonner (fransiskaner), der driver hjemmet, vi hilser på den søster, der er med hun virker rar og varm.
Vi får en ordentlig krammer af en af pigerne, hvor er det dejligt at der nogle der tager sig af de udstødte, der også 2 amerikanske unge piger, der er udsendt som frivillige, Elien tænker en del over det mens vi går tilbage, det vil ikke undre mig om hun efter gymnasiet måske tager til Thailand eller lign. for måske at hjælpe til på et hjem for børn eller lign.
Hanne er hårdt ramt af at være her i højderne, jeg håber hun snart er ovre det, da hun har en del hovedpine og nej mine damer og herrer, det er ikke derfor, vi sover alle i samme rum og sengen bliver nu og da delt med Josefine. 😉
Bagefter finder vi et meget lille spisested, jeg får alpaca, Hanne får noget gineoa suppe (sikkert stavet forkert), ungerne og Eline får kylling.
Det smager ok, men er måske lidt dyrere end vi bryder os om, vi går hjem og denne aften går vi ikke i seng før efter kl. 2000.

Der er lukket for kommentarer.